مشاوره رایگان
خانهوبلاگ راهنمای خرید دستگاه کمک تنفسی

راهنمای خرید دستگاه کمک تنفسی

31 ژانویه 2022
0 349
راهنمای خرید دستگاه کمک تنفسی

دستگاه‌‌های کمک تنفسی به تجهیزاتی گفته می‌شود که با توجه به وضعیت عمومی بیمار به عمل تنفس و دم و بازدم در بیمارانی که از نارسایی‌‌های تنفسی و قلبی رنج می‌‌برند کمک می‌‌کند. در واقع دستگاه کمک تنفسی به افرادی که توانایی تنفس طبیعی را مانند سایر افراد ندارند و دچار اختلالات تنفسی هستند کمک می‌کند تا بتوانند عمل تنفس را به شکل کامل و صحیح انجام ‌دهند. این دستگاه‌‌ها به گونه ای طراحی و تولید شده اند که اکسیژن و هوا را برای عمل تنفس و در شرایطی که به مقدار اکسیژن بیشتری نیاز باشد، به درون ریه‌ها انتقال می‌دهند و پس از آن، دی اکسید کربن را از شش‌ها خارج می‌‌کند. درصورتیکه قصد خرید دستگاه کمک تنفسی را دارید ابتدا باید با انواع دستگاه های کمک تنفسی و کاربرد هرکدام از آنها به طور جداگانه آشنا شوید و سپس اقدام به خرید کنید.

از دستگاه‌های کمک تنفسی معمولا در بخش مراقبت‌‌های ویژه بیمارستان‌‌ها، اورژانس و در بخش بیهوشی اتاق‌‌های عمل استفاده می‌شود. همچنین به دستور پزشک می‌توان از این دستگاه‌‌ها برای بیمارانی استفاده کرد که در خانه و به مدت طولانی نگهداری و مراقبت می‌‌شوند. وظیفه اصلی دستگاه‌ کمک تنفسی، فشرده سازی هوای محیط و انتقال آن به ریه‌های بیماراست و در صورت نیاز به دریافت اکسیژن بیشتر، عمل اکسیژن رسانی از طریق کنترل حجم، فشار، زمان تنفس و عمل دم و بازدم بیمار انجام می‌شود.

دستگاه‌های کمک تنفسی از مهم‌‌ترین تجهیزات پزشکی هستند و برای شرایط بحرانی و نیاز به اکسیژن کاربرد دارند ومی‌توانند جان بیمار را در شرایط بحرانی نجات دهند. بنابراین آشنایی با راهنمای خرید دستگاه کمک تنفسی از اهمیت بالایی برخوردار است.انواع مختلفی از دستگاه‌‌های کمک تنفسی طراحی و تولید شده اند و هر کدام کارکرد و مشخصات خاص خود را دارند و در شرایط متفاوت بسته به نوع اختلال تنفسی کاربرد دارند. از بین دستگاه‌های کمک تنفسی مختلف می‌توان گفت مهم‌ترین آن‌ها دستگاه اکسیژن ساز، دستگاه بای پپ، دستگاه سی پپ و ونتیلاتور می‌باشد.

دستگاه‌های کمک تنفسی برای هدف‌های مختلف درمانی برای بیماران تنفسی توسط پزشکان تجویز می‌شوند. به عنوان مثال دستگاه بای پپ برای جلوگیری از آپنه در زمان خواب یا استراحت بوده و دستگاه اکسیژن ساز برای افزایش سطح اکسیژن خون مورد استفاده قرار می‌گیرد. به بیان ساده، دستگاه کمک تنفسی به دستگاهی گفته می‌شود که در عمل دم و یا بازدم، به بیمار کمک می‌کند. بسیاری از افراد به دلایل مختلف از جمله بیماری‌های تنفسی و یا ابتلا به همین ویروس کرونا، توانایی تنفس عادی و طبیعی را ندارند و لازم است تا از یک دستگاه کمک تنفسی استفاده کنند. این دستگاه‌ها در حقیقت عمل تنفس را برای بیمار شبیه‌سازی می‌کنند؛ عمل دم را معمولا با درصد اکسیژن بیشتر انجام داده و در عمل بازدم، کربن دی اکسید را از بدن بیمار خارج می‌سازند.

دستگاه بای پپ(BIPAP)

این دستگاه در واقع نوعی دستگاه تهویه مکانیکی برای بیماران با مشکلات ریوی مانند آپنه تنفسی یا انسداد تنفسی در هنگام خواب است. این دستگاه سایز کوچکی دارد و وظیفه آن فشرده‌سازی هوای محیط و انتقال به ریه بیمار از طریق ماسک می‌باشد.

دستگاه کمک تنفسی بای پپ دو نوع فشار هوا در حالت تنفس ایجاد می‌کند و از حالت‌‌های نامنظم تنفسی در هنگام خواب جلوگیری می‌کند در نتیجه به کیفیت خواب می‌‌افزاید و شخص در حین خواب به دلیل مشکلات تنفسی بیدار نمی‌‌شود وخواب آرام و متعادل را تجربه می‌کند.

خرید دستگاه کمک تنفسی

 

دستگاه سی پپ (CPAP)

دستگاه سی پپ نیز از دیگر معروف‌ترین و مهم‌ترین دستگاه‌های کمک تنفسی است. دستگاه سی پپ نیز تا حدودی شبیه به دستگاه بای پپ است، اما معدود تفاوت‌هایی نیز با آن دارد. دستگاه بای پپ با ایجاد دو نوع فشار تنفسی، تنفس بیمار را به هنگام خواب تنظیم می‌کند، اما دستگاه سی پپ از نوع ساده است.

کاربرد دستگاه سی پپ به طور عمده برای بیمارانی است که دارای آپنه انسدادی خواب هستند. دستگاه سی پپ بسیار شناخته شده‌تر از دستگاه بای پپ است. استفاده از این دستگاه کمک تنفسی می‌تواند در عین ایجاد یک خواب راحت برای بیمار، از بروز سکته‌های قلبی و مغزی جلوگیری کند و همچنین خواب‌آلودگی بیمار در طول روز را از بین ببرد؛ به علاوه، احساس سرزندگی و شادابی را نیز برای بیمار به ارمغان بیاورد.

خرید دستگاه کمک تنفسی

دستگاه اکسیژن ساز

در فرآیند آشنایی با راهنمای خرید دستگاه کمک تنفسی، نباید از موثرترین و مورد اعتمادترین دستگاه‌ کمک تنفسی که دستگاه اکسیژن ساز می‌‌باشد، غافل شد. این دستگاه هم در محیط  بیمارستان و هم در محیط خانه قابل استفاده می‌باشد. دستگاه کمک تنفسی اکسیژن ساز، اکسیژن موجود در هوا را غلیظ می‌کند و در اختیار بیمار قرار می‌دهد. این دستگاه، اکسیژن موجود در هوا را جذب کرده، آن را به اکسیژن خالص تبدیل می‌کند، به وسیله فیلترهای مخصوصی که در آن وجود دارد، سایر مولکول‌های موجود در هوا را از اکسیژن جدا کرده و صرفا اکسیژن غلیظ شده را برای بیمار فراهم می‌کند.

دستگاه اکسیژن ساز هوای کمپرس شده را به اکسیژن پزشکی با درجه خلوص ۹۵ درصد غلظت تبدیل می‌‌کند و جایگزین مناسبی برای کپسول‌‌های اکسیژن است زیرا نیاز به پر کردن و درد سر رفت و آمد ندارد.

 

دستگاه ونتیلاتور (Ventilator)

ونتیلاتور نوع دیگری از دستگاه‌های  کمک تنفسی می‌باشد و وظیفه تهویه مصنوعی هوا را برای بیماران به عهده دارد. این دستگاه برای بیمارانی که به صورت موقت یا دائم دچار نارسایی‌‌های تنفسی هستند و قادر به تنفس نیستند، عمل تنفس را به طور کامل انجام می‌‌دهد.

ونتیلاتور تنفسی به صورت مکانیکی هوا را به داخل ریه‌‌ها وارد و خارج می‌کند و به نوعی بیمار را زنده نگاه می‌دارد. همچنین با کمک این دستگاه می‌‌توان با توجه به شرایط بیمار فشار، حجم و زمان تنفس را کنترل و یا محدود ساخت. این دستگاه به طور عمده برای بیمارانی طراحی شده که در شرایط بسیار وخیمی قرار دارند و توانایی تنفس را به طور کامل از دست داده‌اند؛ از جمله بیماران حاد کرونایی که برای زنده ماندن به دستگاه ونتیلاتور وصل می‌شوند. برخی از بیماران نیز که به تازگی عمل جراحی را پشت سر گذاشته‌اند و به دلیل تاثیر داروهای بیهوشی، به صورت موقتی در تنفس‌شان اختلال ایجاد شده است نیز می‌توانند از این دستگاه استفاده کنند.

سخن آخر

 شرکت فناوری تنفسی کارو نمایندگی فروش دستگاه‌های کمک تنفسی سی پپ، بای پپ، ونتیلاتور و اکسیژن ساز فیلیپس را در ایران داراست و گستره متنوعی از این محصولات را به هم‌میهنان عزیز ارائه می‌کند. این شرکت با تکیه بر دانش و تجربه متخصصان و کارشناسان تجهیزات تنفسی خود بهترین مشاوره را برای خرید دستگاه‌های کمک تنفسی به شما می‌دهد. برای دریافت مشاوره تخصصی در این زمینه، می توانید با متخصصان این مجموعه ارتباط برقرار کنید.

درباره نویسنده

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *