مشاوره رایگان
خانهخدمات انجام تست خواب در منزل

انجام تست خواب در منزل

12 ژانویه 2021
0 796
انجام تست خواب در منزل

اختلالات خواب

امروزه اختلالات خواب اغلب افراد به ویژه مردان را درگیر کرده است. منظور از اختلالات خواب بیماری هایی هستند که باعث می شوند افراد در به خواب رفتن مشکل داشته باشند و در نتیجه توانایی فرد برای خوابیدن منظم را تحت تاثیر قرار می دهند. خبر نگران کننده اینکه این بیماری در دنیا در حال افزایش است. مغز انسان در طول شب به 7 الی 8 ساعت مفید استراحت نیاز دارد، و وقتی ساعت و میزان این خواب به هم میریزد، در کیفیت زندگی فرد، انرژی و سلامت کلی وی تاثیر منفی می گذارد. همچنین اختلالات خواب می تواند علامت یک مشکل پزشکی یا بیماری روانی دیگر باشد. افرادی که از اختلال خواب رنج می برند، بیشتر از بقیه مستعد فشارخون بالا ، سكته هاي قلبي و مغزي، مرگ ناگهانی در خواب، آلزایمر و … می باشند.

تست خواب

تشخیص به موقع و درمان سریع اختلالات خواب، بسیار حائز اهمیت است. چرا که در صورت تعلل و سستی در درمان، اثرات منفی و عواقب بیشتری برای فرد درگیر خواهد داشت و توانایی فرد را برای انجام کارهای شخصی و روزمره مختل می کند. اما چگونه؟ اختلالات خواب را می‌توان با تست خواب بررسی کرد. ابتدا فرد توسط پزشک معاینه می شود، علائم فرد بررسی شده و در نهایت تست خواب توسط پزشک تجویز می شود. در این آزمایش، الگوهای خواب فرد و اختلالاتی که در هنگام خواب برای فرد رخ می دهند، مشخص می شود.

پزشک تنها در صورتی تست خواب تجویز خواهد کرد که فرد یکی از شرایط زیر را داشته باشد:

  • آپنه خواب یا سایر اختلالات تنفسی مربوط به خواب مانند خروپف شدید
  • بی خوابی، سخت به خواب رفتن و یا تداوم نداشتن خواب
  • حمله خواب یا نارکولپسی (Narcolepsy)‌
  • رفتارهای غیرطبیعی در خواب مانند راه رفتن در خواب

تست خواب شبانه که به آن پلی سومنوگرافی هم می گویند، با ارزیابی و ثبت امواج مغز، سطح اکسیژن خون، حرکات بدن و چشم ها، کیفیت و کمیت خواب را بررسی می کند.

بی خوابی، سخت به خواب رفتن از جمله عوامل اختلالات خواب می باشد.

نحوه انجام تست خواب

برای انجام تست خواب شما دو راه پیش رو دارید: می توانید به یک مرکز تخصصی خواب (کلینیک خواب) مراجعه کنید. یک شب در این مرکز بستری خواهید شد تا متخصصان بتوانند برای تشخیص نوع بیماری در طول شب به طور کامل علایم شما را  مشاهده و بررسی کنند.

روش دیگر که بسیار مورد توجه افراد قرار گرفته است، تست خواب در منزل است. با این روش، همان امکانات کلینیک خواب را در خانه خود خواهید داشت و دیگر نیاز نیست یک شب را بیرون از منزل سر کنید. در واقع بهترین راه انجام تست خواب، انجام آن در منزل است. البته باید در نظر داشته باشید که انجام تست خواب در منزل فقط در مواردی که احتمال آپنه انسدادی خواب شدید وجود دارد، می تواند کمک کننده باشد.

اهمیت تست خواب در منزل

از آنجایی که بسیاری از افراد در شب تست قادر به خوابیدن نیستند، و یا برخی افراد دچار استرس های شدید شده و این در نتیجه نهایی تست خواب اثر می گذارد، بنابراین ترجیح این افراد به انجام تست خواب در منزل است. بعلاوه چون افراد در منزل خود راحت تر هستند، می توانند از کیفیت بهتر خواب لذت ببرند. تست خواب خانگی در مقایسه با تست خواب در کلینیک خواب معمولا ارزان تر و راحت تر می باشد.

بیشتر دستگاه های تست خواب خانگی قابل حمل و تقریباً به اندازه یک گوشی تلفن همراه هستند.

تست خواب در منزل

تست خواب در منزل

روند انجام تست خواب در منزل

روند کلی استفاده از دستگاه تست خواب در منزل به این صورت است:

  • مرحله اول

ابتدا باید مطمئن شوید که گزینه تست خواب برای شما مناسب است یا خیر. برای اطمینان می توانید با پزشک خود مشورت کنید. اگر درنهایت پزشک آپنه خواب را در منزل برایتان تجویز کرد، یک دستگاه تست خواب نیاز خواهید داشت.

  • مرحله دوم

بعد از دریافت دستگاه تست خواب خود، زمان آن فرا رسیده که شب قبل از خوابیدن، تجهیزات را بر روی بدن خود نصب کنید که شامل کمربند، کانول کوچک بینی و گیره انگشت است.

  • مرحله سوم

به مدت یک تا سه شب در خانه همراه با تجهیزات تست خواب بخوابید تا اطلاعات کافی از وضعیت شما جمع آوری شود.

  • مرحله چهارم

نتایج به دست آمده از تست خواب باید توسط تکنسین خواب پردازش و به گزارش تبدیل شود. سپس اطلاعات پردازش شده توسط پزشک بررسی خواهند شد.

روند انجام تست خواب در منزل

روند انجام تست خواب در منزل

سخن آخر

اگر در ایران هستید و به دنبال یک شرکت معتبر برای خرید دستگاه تست خواب خانگی می‌گردید، ما در شرکت فناوری تنفسی کارو آماده ارائه مشاره به شما هموطنانمان هستیم. شرکت فناوری تنفسی کارو  یکی از بهترین منابع خرید دستگاه تست خواب در ایران است که طیف وسیعی از انواع دستگاه تست خواب با برند معتبر و جهانی Compumedics را ارائه می‌دهد. شرکت فناوری تنفسی کارو نمایندگی انحصاری محصولات این برند در ایران می‌باشد. اگر برای استفاده شخصی خود به دستگاه تست خواب نیاز دارید یا به دنبال خرید تعدادی دستگاه برای کلینیک و مرکز درمانی خود هستید تنها کافی است به یک مجموعه متخصص اعتماد کنید.

شما می‌توانید جهت دریافت مشاوره رایگان جهت خرید دستگاه تست خواب و یا اطلاع از قیمت دستگاه تست خواب در منزل با کارشناسان این شرکت در تماس باشید. همچنین ارائه راهنمایی و مشاوره در خصوص طیف وسیعی از دستگاه‌های کمک تنفسی مجموعه نیز از جمله خدمات شرکت فناوری تنفسی کارو می‌باشد.

در صورت داشتن هرگونه سوالی در مورد دستگاه های تست خواب ، در قسمت دیدگاه‌ها سوالات خود را با ما به اشتراک بگذارید تا کارشناسان مجموعه پاسخگو باشند.

درباره نویسنده

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *