مشاوره رایگان
خانهوبلاگ نکات مهم در هنگام خرید دستگاه بای پپ

نکات مهم در هنگام خرید دستگاه بای پپ

22 ژانویه 2022
0 350
نکات مهم در هنگام خرید دستگاه بای پپ

توجه داشته باشید که بای پپ یک دستگاه کمک تنفسی است که باید بر اساس مشکلات خاص مربوط به ریه و تنفس مورد استفاده قرار بگیرد. افراد دارای ضعف تنفس، مشکلات ریوی ناشی از نارسایی قلبی، آپنه مرکزی و انسدادی خواب، عفونت دستگاه تنفسی یا پنومونی، بیماری‌های مزمن ریه، کاهش کیفیت تنفس ناشی از چاقی و… از مهمترین مواردی هستند که می‌توانند از دستگاه بای پپ استفاده کنند. در هنگام خرید دستگاه بای پپ توجه به یک سری نکات بسیار ضروری است و ما در این نوشته قصد داریم به این نکات بپردازیم. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

حتی اگر به یکی از موارد اشاره شده در بالا مبتلا هستید، هرگز نباید بدون مراجعه به متخصص این دستگاه را خریداری کرده و استفاده کنید. معمولاً تولیدکنندگان و فروشندگان تجهیزات پزشکی، دستگاه بای پپ را با نسخه پزشک به فروش می‌رسانند.

برای راه‌اندازی و استفاده از این دستگاه، از پزشک یا کارشناس متخصص کمک بگیرید. پزشک باید مُد مورد نیاز شما را مشخص کرده و دستگاه نیز می‌بایست بر اساس نیاز شما مورد استفاده قرار بگیرد.

نکات مهم در هنگام خرید دستگاه بای پپ

نکات مهم در هنگام خرید دستگاه بای پپ

نکات مهم و قابل توجه در هنگام خرید دستگاه بای پپ

  1. در هنگام خرید حتما بابت پشتیبانی 24 ساعته دستگاه و گارانتی اطمینان حاصل کنید.
  2. هر شخص و یا فروشگاهی صلاحیت ارائه دستگاه‌های کمک تنفسی را ندارد پس حتما با کارشناسان این حرفه مشورت کنید.
  3. مطمئن شوید که دستگاه مطابق با نیاز بیمار مدها یا حالت‌های تنفسی لازم و تعداد پشتیبانی تنفسی را دارا باشد.
  4. ثبت الگوی تنفسی درهنگام خواب باعث تسریع فرآیند درمان برای پزشک می‌شود پس حتما ذستگاه بای پپ دارای کارت حافظه باشد.
  5. مرطوب‌کنندگی باعث تسهیل عمل تنفس می‌شود و خوب است که دستگاه قابلیت مرطوب‌سازی داشته باشد.
  6. هر چه صفحه نمایش دستگاه بای پپ بزرگ‌تر باشد و نوشته‌ها و ارقام را به صورت خواناتری نشان بدهد کار با آن راحت‌تر است. هم چنین لازم است نور صفحه مناسب و قابل تنظیم باشد.
  7.  کم بودن صدای دستگاه از اهمیت بالایی برخوردار است. زیرا در طول خواب نباید برای بیمار و اطرافیان وی مزاحمتی ایجاد کند. مناسب‌ترین صدا کمتر از 30 دسی بل است تا آلودگی صوتی ایجاد نکند.
  8.  داشتن رطوبت‌ساز از مهم‌ترین ویژگی‌های دستگاه بای پپ است. رطوبت‌ساز باید هوایی که به ریه فرد می‌رساند را با دمای مناسب مرطوب کند. هم چنین میزان رطوبت و دمای آن باید قابل تنظیم باشد.
  9.  لوله خرطومی دستگاه باید قابلیت چرخش 360 درجه داشته باشد تا ماسک بر روی صورت فشاری وارد نیاورد.
  10. دستگاه باید دارای کیف سفر باشد، برای جلوگیری از آسیب و هرگونه ضربه.
  11. باید دارای رابط کاربری آسانی باشد تا حتی افرادی که سواد کمی دارند هم بتوانند با آن کار کنند.
  12. دستگاه باید دارای قابلیت علائم هشدار دهنده باشد تا در صورت بروز هرگونه مشکل فرد یا پرستار را باخبر کند.
  13. باید دارای قابلیت تنظیم فشار و سایر علائم باشد.
  14. دستگاه باید دارای وزن سبکی باشد تا به راحتی بتوان آن را حمل کرد.
  15. ثبت الگوی تنفسی در زمان خواب بیمار برای پزشک معالج مهم است، در نتیجه دستگاه باید دارای کارت حافظه باشد.
نکات مهم در هنگام خرید دستگاه بای پپ

نکات مهم و قابل توجه در هنگام خرید دستگاه بای پپ

برخی نکات کار با دستگاه

برای استفاده‌کنندگان جدید BiPAP، زمان برای راحتی با صداهای کمپرسور هوا، احساس ماسک و پوشش سر و چشم‌انداز ماشین آلات بر روی میز تخت خواب طول می‌کشد. افراد بهتر است با یک پزشک یا متخصص مراقبت از خواب همکاری کنند تا بهتر بتوانند با BiPAP همراه شوند و عادت کنند.

افرادی که از CPAP استفاده می‌کنند باید در برابر مقاومت ثابت برنامه‌ریزی‌شده نفس بکشند، اما کسانی که از تکنولوژی BiPAP استفاده می‌کنند، مجبور نیستند فشار را به صورت زیاد تحمل کنند. افراد مبتلا به بیماری‌های تنفسی قابل توجه یا افرادی که قادر به تحمل فشار ثابت CPAP نیستند ممکن است راحت‌تر با BiPAP درمان شوند.

نکات مهم در هنگام خرید دستگاه بای پپ

برخی نکات کار با دستگاه

نتیجه گیری

دستگاه کمک تنفسی بای پپ برای افراد دارای انواع نارسایی‌های ریوی یا افرادی که دچار مشکلات تنفسی در زمان خواب هستند، مناسب است. این دستگاه به فرد کمک می‌کند تا خواب آسوده و بهتری داشته باشد، همچنین به بیمارانی که دارای مشکلات ریوی هستند کمک می‌کند تا به راحتی تنفس کنند و حکم ریه‌های یک فرد سالم را برای بیمار دارد.

شما می‌توانید بهترین دستگاه کمک تنفسی بای پپ با برند خارجی را از نمایندگی ما بخواهید تا مناسب‌ترین قیمت بای پپ در اختیار شما قرار بگیرد، همچنین شرایط ارسال به کل ایران فراهم شده است. شرایط ارسال دستگاه به سایر نقاط ایران در سریع‌ترین زمان ممکن فراهم شده است. همینطور تیم مشاوره فوری کارو نیز برای خدمت رسانی آماده هستند. خودتان را درگیر برندهای نامعتبر نکنید، هوشمندانه خرید کنید و لذت ببرید.

درباره نویسنده

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *