مشاوره رایگان
خانهCompumedicsتست خواب دستگاه تست خواب Somfit

دستگاه تست خواب Somfit

8 نوامبر 2021
0 782
دستگاه تست خواب Somfit

آشنایی با دستگاه تست خواب Somfit

دستگاه تست خواب Somfit اولین دستگاه تناسب اندام با فناوری بالا و استاندارد می‌باشد. این دستگاه در طول روز قادر است که فعالیت‌های شما را مورد ارزیابی قرار دهد. دستگاه تست خواب Somfit فعالیت‌هایی مانند: پیاده‌روی، دویدن، دوچرخه سواری و … را مورد بررسی قرار می‌دهد. زمانی که شما در حال استراحت می‌باشید، دستگاه Somfit با اطلاعاتی که در طول روز جمع آوری کرده است؛ سعی می‌کند تا بینش واقعی خواب شما را ارائه کند. در حقیقت دستگاه Somfit کیفیت خواب شما را به طور دقیق با معیارهای علمی تایید شده مغز و بدن مورد بررسی قرار می‌دهد. این دستگاه قادر به بررسی خواب‌های عمیق و سبک افراد می‌باشد و با فناوری بالای خود سطح ریکاوری بدن افراد را با خواب ارزیابی می‌کند.

مشخصات فنی

عنوان جزییات
اسم کالا  دستگاه تست خواب Somfit
برند  Compumedics / کامپیومدیکس
ابعاد  35 ( قطر ) * 11 ( ارتفاع ) میلی‌متر
وزن  25 گرم
زمان آماده به کار  تا 48 ساعت
زمان ضبط  حداقل 12 ساعت
زمان شارژ  40 دقیقه
نرخ نمونه برداری  78 نمونه در هر ثانیه
وضوح  24 بیت
محدوه فرکانس 0.5 الی 30 هرتز
سایر ویژگی‌ها
  •  با USB Type-C شارژ مجدد کنید
  • کوچک، ساده برای استفاده و بسیار راحت

ویژگی‌ها و مزایا

دستگاه Somfit مزیت‌های فراوانی دارد. یکی از سوالات پرتکرار افراد این است که خواب مفید چیست؟ در حقیقت خواب مفید داشتن مقدار مناسب و کیفیت بالای استراحت بدن و مغز می‌باشد. اگر بخواهیم علمی‌تر به این قضیه نگاه کنیم، خواب شامل 5 مرحله می‌باشد. هر یک از این مراحل با فعالیت‌های مغز تعیین می‌شوند. یک خواب رویایی سبب می‌شود تا مغز افراد بتواند آماده یادگیری و حفظ اطلاعات شود. در واقع یک خواب رویایی سبب می‌شود تا بدن شما کاملا ریکاوری شود. چرخه خواب و بیداری در فعالیت‌های روزانه بدن اثر مستقیم دارد و اگر به درستی انجام نشود؛ افراد دچار افت کمیت خواب خواهند شد.

دستگاه تست خواب Somfit

دستگاه تست خواب Somfit

آیا خواب با کیفیتی دارید؟

از کجا می‌توان متوجه شد که خواب با کیفیتی را انجام داده‌ایم؟ از نظر بالینی نمی‌توان تشخیص حرکت را به عنوان یک معیار مناسب برای خواب واقعی یا بی‌کیفیت بودن خواب پذیرفت. آکادمی پزشکی خواب آمریکا (AASM) توصیه می‌کند که برای تشخیص کیفیت خواب از امواج مغزی (EEG)، حرکات چشم، حرکت عضلات را مورد ارزیابی قرار دهند. بررسی این عوامل به متخصصان کمک می‌کند تا بتوانند به یک استاندارد صحیح برای تشخیص کیفیت خواب برسند.

تشخیص کیفیت خواب برای چه کسانی مفید است؟

از افرادی که به تشخیص کیفیت خواب خود اهمیت می‌دهند، می‌توان به ورزشکاران حرفه‌ای، والدین (برای مدیریت و افزایش عملکرد فرزندانشان)، افراد افسرده، افرادی که مشکلات بی‌خوابی دارند و … اشاره کرد.

چرا برای تشخیص کیفیت خواب از فناوری با استانداردهای بالا استفاده می‌کنند؟

فناوری دستگاه Somfit از نظر علم پزشکی مورد تایید می‌باشد. داده‌هایی که این دستگاه در طول شبانه‌روز جمع‌آوری می‌کند، معیارهای استانداردی است که به تشخیص سطح کیفیت خواب واقعی افراد کمک می‌کند. متخصصان و مشاوران پزشکی نیز می‌توانند از این اطلاعات برای درمان برخی از مشکلات بی‌خوابی استفاده کنند.

قدرت درونی دستگاه

 شرکت Compumedics با استفاده از فناوری‌های مدرن و پیشرفته با بیش از 25 سال سابقه حرفه‌ای توانسته است که دستگاه Somfit را با سیستم نظارت پیشرفته بر خواب تولید کند. شرکت Compumedics با طراحی‌های پیشرفته محصولات پزشکی توانسته است که  فناوری پردازش سیگنال با درجه تشخیص‌های مدرن و همچنین تجزیه و تحلیل خواب‌های واقعی را در دستگاه Somfit پیاده سازی کند.

چرا به خواب با کیفیت نیاز داریم و برای مشکلات بی‌خوابی چه کاری می‌توان انجام داد؟

خواب یک فرآیند پیچیده و پویا است که بر عملکرد روزانه شما تاثیر گذار می‌باشد. خواب با کیفیت هم برای مغز و هم سلامت بدن اهمیت دارد. مغز و بدن در هنگام خواب به طرز چشمگیری فعال می‌باشند. کمبود خواب می‌تواند سبب مشکلاتی مانند عدم تمرکز، کاهش حافظه و خلق و خوی بد شود. به گفته انجمن اپیدمیولوژی استرالیا خواب طولانی مدت اما فاقد کیفیت سبب مشکلاتی مانند بیماری های قلبی و عروقی، چاقی، دیابت، سرطان و … می‌شود.

دستگاه تست خواب Somfit

دستگاه تست خواب Somfit

توانایی های دستگاه تست خواب Somfit

  • دستگاه Somfit، دستاورد جمع‌آوری اطلاعات 30 ساله شرکت Compumedics با نظارت و پردازش سیگنال‌های پیشرفته فیزیولوژیکی بدن انسان می‌باشد.
  • سیستم دستگاه Somfit چندین معیار استاندارد را برای سطح کیفیت خواب اندازه‌گیری می‌کند.
  • قابلیت‌های دستگاه Somfit را می‌توان با اضافه کردن لوازم جانبی گسترش داد.
  • الکترودهای خود شارژ شونده استاندارد Ag/AgCl
  • به راحتی قابل استفاده می‌باشد.

نمایندگی رسمی محصولات Compumedics در ایران

شرکت فناوری تنفسی کارو، نمایندگی رسمی محصولات Compumedics در ایران است. این مجموعه، طیف وسیعی از محصولات برند Compumedics که بیشتر شامل محصولات دستگاه تست‌ خواب می‌شوند را ارائه می‌دهد. Somfit جدیدترین محصول این برند است که در واقع ابزاری یکپارچه و قابل حمل بوده و قابلیت ثبت طیف وسیعی از داده‌های فیزیولوژی را دارا می‌باشد. این محصول در ابعادی کوچک و قابل حمل، امکانات بسیار زیاد و کاربردی، از جمله تجزیه و تحلیل داده‌های تنفسی و قلبی را فراهم می‌کند. به منظور کسب اطلاعات بیشتر در خصوص محصول معرفی شده، (Somfit)، و همچنین سایر محصولات Compumedics، می‌توانید با متخصصان این مجموعه ارتباط برقرار کنید. ارائه راهنمایی و مشاوره در خصوص طیف وسیعی از دستگاه‌های کمک تنفسی مجموعه، نیز از جمله خدمات شرکت فناوری تنفسی کارو می‌باشد.

در صورت داشتن هرگونه سوالی در مورد این دستگاه، در قسمت دیدگاه‌ها سوالات خود را با ما به اشتراک بگذارید تا کارشناسان مجموعه پاسخگو باشند.

درباره نویسنده

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *